VANLIGA FRÅGOR

Här kan du hitta svar på några av de vanliga frågor vi får in på Postersprints.se. Förhoppningsvis hittar du svar på din fråga här. Hittar du inte svaret här på vanliga frågor eller har du någon annan fråga eller funderingar, maila oss på info@postersprints.com

BESTÄLLNING

Alla beställningar sker direkt på www.postersprints.se

FRI FRAKT ÖVER 199 KR 

Vi erbjuder fri frakt när du handlar för över 299 kronor. Gäller endast inom Sveriges gränser.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter genomförd beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen är ditt kvitto och garanti på att beställningen har gått igenom.

JAG HAR INTE FÅTT MIN ORDERBEKRÄFTELSE

Vi skickar alltid orderbekräftelsen direkt efter genomförd order, har du inte fått din orderbekräftelse så kolla först din skräpkorg och därefter kontakta kundtjänst på info@postersprints.com så hjälper vi dig.

ÄNDRA / AVBESTÄLLA BESTÄLLNING

Vi är snabba på att skicka iväg våra produkter så om du vill ändra din beställning ta kontakt med kundtjänst på info@postersprints.com och uppge det ordernummer du fick på orderbekräftelsen.

SKICKA TILL EN ANNAN ADRESS

Om du väljer att betala med kort kan vi skicka ditt paket till en annan adress. Skicka oss ett mail med ditt ordernummer så ändrar vi adressen manuellt.

LEVERANS

Våra posters trycks on-demand när vi fått in din order. Efter att vi har packat och skickat din beställning får du en bekräftelse på att ditt paket är på väg. Vi skickar alla våra paket med PostNord och har en leveranstid på 5–7 dagar. Paketet skickas till närmaste utlämningsställe och du får meddelande av PostNord när du kan hämta paketet.

LEVERERAR POSTERSPRINTS.SE UTANFÖR SVERIGE?

Ja, det enklaste sättet att få en leverans till respektive land är att gå till www.postersprints.com och välja land. Då kommer du till den lokala butiken och kan lägga beställningen där direkt. Om tycker att det är svårt med språket eller vill ha hjälp med att lägga din order är du varmt välkommen att kontakta kundtjänst på info@postersprints.com.

KONSUMENTKÖPSLAGEN

Enligt distanshandelslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt på alla köp. Läs mer om konsumentköplagen på deras hemsida www.konsumentverket.se.

RETURER

Vill du returnera ett köp, maila följande uppgifter till info@postersprints.com

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn
– Orsak till retur 

När vi mottagit din returbeställning, mailar vi ut en returfraktsedel till dig inom två vardagar. Returkostnaden dras av vid krediteringen av ditt återköp. Produkten ska skickas väl emballerad och vid returnering av ramar gäller obruten förpackning.

REKLAMATIONER

Har du upptäckt fel på någon av dina produkter har du möjlighet att reklamera. Vi följer Konsumentköplagen och reklamationsrätten. Maila följande uppgifter till info@postersprints.com

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn

När vi mottagit din reklamation återkommer vi med vidare instruktioner inom två vardagar.

SÄKERHET OCH BETALNING

Vi samarbetar enbart med välkända leverantörer av kort- samt fakturabetalningar och följer alla de krav som finns gällande säkerhet vid betalningar och hantering av personuppgifter över internet. Vi sparar inga kortuppgifter och alla dina uppgifter är krypterade enligt SSL (Secure Sockets Layer).

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Postersprints.se följer personuppgiftslagen (PUL) och vi hanterar alla personuppgifter konfidentiellt lämnar aldrig ut några personuppgifter.

BETALNINGSALTERNATIV

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ;

– Kortbetalning med Visa eller Mastercard
– Klarna faktura
– Direktbetalning via Swish

Vi använder oss endast av säkra betalningslösningar och dina kortuppgifter sparas inte.

VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD PÅ POSTERS OCH PRINTS?

Vi har valt att använda olika benämningar men det är ingen skillnad på posters och prints. Samtliga motiv trycks på 200g/m² högkvalitativt matt papper med en tjocklek som ger hållbarhet och med ett snyggt matt tryck som inte avger reflektioner.